viernes, 22 de mayo de 2009

Izaskun Bilbao Barandica

QUIÉN SOY / NOR NAIZ NI

Izaskun Bilbao Barandica: gente normal
Me llamo Izaskun Bilbao Barandica. Nací en Bermeo el 27 de marzo de 1961. Me gusta poner mis dos apellidos porque mi madre también merece que le recuerde cada día. En casa me enseñaron que nunca olvide lo que soy, ni de donde vengo y a que valore a las personas por lo que son no por lo que poseen. Eso me ayuda a no perder el norte. Pertenezco a una familia de pescadores, neskatillas, rederas. Por ello estoy unida a la mar, al “efecto salitre”, a la luz de la costa, al carácter de sus personas y al horizonte que siempre me ha dado la visión del infinito, del mundo que no se acaba, del futuro, de la esperanza y de las soluciones que siempre podemos encontrar en esa línea de luz. Una realidad tan dura como la de la pesca me ha enseñado a valorar el esfuerzo, el sacrificio, la humildad y el trabajo, la tenacidad y a estar orgullosa de mis raíces. Gane mi primer sueldo estuchando latas de conserva. Bermiotarra, kostakoa.

Izaskun Bilbao Barandica: jende normala
Izaskun Bilbao Barandica dut izena. Bermeon jaio nintzen 1961eko martxoaren 27an. Nire bi abizenak jartzea gustatzen zait, nire amak ere merezi duelako egunero harekin gogoratzea. Etxean irakatsi zidaten inoiz ez ahazteko zer naizen, ezta nondik natorren ere, eta pertsonak direnagatik balora ditzadala, eta ez dutenarengatik. Horrek lagundu egiten dit iparra ez galtzen. Arrantzale, neskatila eta saregile familia batekoa naiz. Hori dela eta, bat egiten dut itsasoarekin, “kresalaren efektuarekin”, kostako argiarekin, bertako pertsonen izaerarekin eta infinitua, amaitzen ez den mundua, etorkizuna, itxaropena eta argi lerro horretan beti topa ditzakegun konponbideak beti erakutsi izan dizkidan horizontearekin. Arrantzarena bezalako errealitate hain gogor batek erakutsi egin dit esfortzua, sakrifizioa, umiltasuna eta lana, eta irmotasuna baloratzen eta nire sustraiez harro egoten. Nire lehenengo soldata kontserbako latak betetzen irabazi nuen. Bermiotarra, kostakoa.