viernes, 23 de julio de 2010

Kosovori buruzko oharra-Nota sobre Kosovo

23/07/2010

Kosovoko independentzia zentzuzkoa da eta askatasunaren eta demokraziaren garaipena

Euzko Alderdi Jeltzaleak bere poza adierazi du "La Hayeko Auzitegiak Kosovoko independentzia adierazpenaren inguruan eman duen ebazpenaren aurrean, ebazpen honetan ezartzen duelako Kosovoko independentzia adierazpenak ez duela nazioarteko justizi araurik urratzen". EAJ-PNVk adierazi duenez "itxaropentsu gaude Kosovoko independentziari nazioartean emandako justizi abalak Balkanetan bakea eta adiskidetzea sendotzen lagunduko duelakoan".

Buruzagitza jeltzaleak "oraindik Kosovoko independentzia onartu ez duten Herrialdeak- Estatu espainiarra barne- animatu nahi ditu hau onar dezatela eta normaltasun zeinutzat har dezatela Herrien determinazio askearekiko errespetuaren bidean aurrera egiten ari den mundu mailako testuinguruan".

Zentzu honetan, EAJ-PNV poztu egiten da nazioarteko mailan "indartu egiten delako Nazioek Herri bakoitzaren izaera berezituaren errespetutik abiatuta, beren etorkizuna erabakitzeko duten eskubidea errespetatzeko dotrina" eta hau "zentzuzkoa da eta askatasunaren eta demokraziaren garaipena ".

Iñigo Urkulluren ahots kortea


La independencia de Kosovo es un ejercicio de sentido común, un triunfo de la libertad y la democracia

El Partido Nacionalista Vasco expresa su satisfacción "por el dictamen emitido por el Tribunal de Justicia de la Haya al entender éste que la declaración de independencia de Kosovo no viola ningún precepto de derecho internacional". Asimismo, se ha mostrado "esperanzado en que este aval judicial internacional a la independencia de Kosovo contribuya a consolidar la paz y la reconciliación en los Balcanes".

La ejecutiva nacionalista alienta "a todos los Países que todavía no han reconocido la independencia de Kosovo, como el Estado español, a que lo hagan y que lo observen como un signo de normalidad en un contexto mundial que avanza inexorablemente hacia el respeto a la libre determinación de los Pueblos".

En este sentido, EAJ-PNV se congratula de que en el ámbito internacional "se refuerce la doctrina del respeto a la libre decisión de la Naciones para decidir su futuro desde el respeto a la especificidad de cada uno de los Pueblos" y lo considera como "un ejercicio de sentido común, un triunfo de la libertad y la democracia".